[-]
آخرین ارسالی ها
اهمیت طراحی سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو
شروع کننده:hassanem آخرین پست توسط:hassanem پاسخ ها:0 معرفي وبلاگ ها و سايت های معلولين نمایش ها:33 زمان:۲۷-۱۲-۱۳۹۷
سیب زمینی تنوری
شروع کننده:maassaa آخرین پست توسط:maassaa پاسخ ها:0 مطالب دیدنی و گفتگوي آزاد نمایش ها:28 زمان:۲۷-۱۲-۱۳۹۷
اشتغالزایی مدرن در عصر فناوری بدون سرمایه حتی یک ریال
شروع کننده:youka آخرین پست توسط:youka پاسخ ها:0 کاریابی و استخدام نمایش ها:32 زمان:۲۶-۱۲-۱۳۹۷
معرفی هتل های تایلند
شروع کننده:ture-kiish آخرین پست توسط:ture-kiish پاسخ ها:0 انتقادات و پيشنهادات نمایش ها:35 زمان:۲۶-۱۲-۱۳۹۷
مهاجرت برای تحصیل
شروع کننده:mohammadcr28 آخرین پست توسط:rabineduction پاسخ ها:1 علمی نمایش ها:362 زمان:۲۴-۱۲-۱۳۹۷
مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی
شروع کننده:bakhshifatemeh آخرین پست توسط:bakhshifatemeh پاسخ ها:0 پزشکی , آرایشی و بهداشتی نمایش ها:53 زمان:۲۲-۱۲-۱۳۹۷
خلاقیت با چوب در دکوراسیون منزل
شروع کننده:youka آخرین پست توسط:bakhshifatemeh پاسخ ها:2 خانه و خانواده نمایش ها:427 زمان:۲۲-۱۲-۱۳۹۷
تامین مالی از طریق بدهی چیست؟
شروع کننده:bakhshifatemeh آخرین پست توسط:bakhshifatemeh پاسخ ها:0 مقالات نمایش ها:34 زمان:۲۲-۱۲-۱۳۹۷
شش راه ماندگاری بوتاکس
شروع کننده:bakhshifatemeh آخرین پست توسط:bakhshifatemeh پاسخ ها:0 پزشکی , آرایشی و بهداشتی نمایش ها:52 زمان:۲۲-۱۲-۱۳۹۷
واژينيسموس چيست ؟
شروع کننده:bakhshifatemeh آخرین پست توسط:bakhshifatemeh پاسخ ها:0 پزشکی , آرایشی و بهداشتی نمایش ها:50 زمان:۲۲-۱۲-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترمز خودرو و خرابی آن 1
۲۶-۱-۱۳۹۶, ۰۳:۲۹ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶-۱-۱۳۹۶ ۰۳:۴۷ عصر، توسط youka.)
ارسال: #1
ترمز خودرو و خرابی آن 1
سیستم ترمز در اغلب خودروها (پژو (206 تیپ 2،3،5،6، SD، 405 پارس) سمند، تندر 90 (ال90) و پراید) مشابه هم هستند- پدال ترمز و اهرم بندی آن- بوستر ترمز- پمپ اصلی ترمز- روغن ترمز و مخزن آن- شیلنک خلاء بوستر ترمز- لوله های انتقال روغن ترمز به چرخها- سیلندر (پمپ) ترمز چرخها- لنت های ترمز- دیسک ها و کاسه های ترمز چرخها- اهرم و مکانیسم ترمز دستیطرز کار سیستم ترمزبا فشار دادن پدال ترمز توسط راننده، نیروی اعمال شده به پدال، از طریق اهرم بندی پدال به پمپ اصلی ترمز منتقل می شود. اهرم بندی پدال بصورت افزایش قدرت طراحی شده و در نتیجه نیروی پای راننده افزایش یافته و به پمپ می رسد. – بین پمپ ترمز و اهرم پدال، بوستر قرار دارد که در ادامه توضیح داده می شود. این مطلب برگرفته از سایت آموزش تعمیر ایسیو است .سپس روغن ترمز در پمپ فشرده می شود و از طریق لوله به سمت سیلندر ترمز چرخها منتقل می شود. روغنِ داخل پمپ ترمز، از طریق مخزن روغن ترمز تامین می شود.پیستون های سیلندر ترمز، پشتِ لنتها چسبیده اند و لنتها در فاصله بسیار کمی از دیسک ترمز قرار دارند.در ترمزهای کاسه ای (در برخی خودروها، ترمزهای عقب کاسه ای هستند)، لنتها در فاصله کمی از کاسه ترمز قرار دارند.پس از آنکه فشار روغن به پیستون رسید، آنرا به حرکت در آورده و در نتیجه لنت ترمز به دیسک فشار می آورد (در ترمزهای کاسه ای به کاسه ترمز فشار می آورد).اصطکاک بین لنت و دیسک، شتاب منفی ایجاد می کند و خودرو ترمز می گیرد.با رها کردن پدال ترمز، عکس این فرآیند اتفاق می افتد و لنتها از دیسک ها فاصله می گیرند.با وجود اینکه اهرم بندی پدال ترمز بصورت افزایش نیرو طراحی شده، نیرویی که به سیلندر ترمزها می رسد، برای نگاه داشتن جرم سنگین خودرو کافی نیست، از اینرو برای بدست آوردن نیروی ترمز بهتر، (شتاب منفی بیشتر) در تمامی خودروها بوستر ترمز وجود دارد.بوستر ترمز، بصورت غیر مستقیم(از طریق شیلنک خلاء)، نیروی خود را از موتور دریافت می کند.طرز کار بوستر ترمزبوستر ترمز بین پمپ اصلی ترمز و پدال ترمز قرار دارد. وقتی که راننده پدال ترمز را فشار می دهد، نیروی پای او بصورت افزایش نیرو به بوستر ترمز می رسد، این جابجایی در محور بوستر، سوئیچی را فعال می کند و نیروی خلاء که در محفظه B ایجاد شده، به نیروی ترمز راننده اضافه شده و به پمپ اصلی ترمز می رسد. و بدین ترتیب نیروی ترمز راننده ده ها برابر بیشتر می گردد.چرا اگر موتور خودرو خاموش باشد راننده فقط یک یا دو بار می تواند نیروی ترمز خوبی را تجربه کند؟علت آن است که در آخرین باری که خودرو روشن بوده، نیروی خلاء (مکش) در بوستر ذخیره شده و پس از خاموش شدن موتور، هنوز در آن وجود دارد. وقتیکه راننده پدال ترمز را فشار دهد، این نیروی ذخیره شده در بوستر برای 1 یا 2 بار ترمز کردن به کمک او خواهد آمد و سپس پدال ترمز سفت خواهد شد. از این پس فقط نیروی مکانیکی پای راننده است که به لنت ترمزها منتقل می شود و البته که کافی نیست و راننده ترمز خوبی را تجربه نخواهد کرد.
 
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۷-۷-۱۳۹۷, ۰۵:۲۹ عصر
ارسال: #2
RE: ترمز خودرو و خرابی آن 1
(۲۶-۱-۱۳۹۶ ۰۳:۲۹ عصر)'youka' نوشته شده توسط:  سیستم ترمز در اغلب خودروها (پژو (206 تیپ 2،3،5،6، SD، 405 پارس) سمند، تندر 90 (ال90) و پراید) مشابه هم هستند- پدال ترمز و اهرم بندی آن- بوستر ترمز- پمپ اصلی ترمز- روغن ترمز و مخزن آن- شیلنک خلاء بوستر ترمز- لوله های انتقال روغن ترمز به چرخها- سیلندر (پمپ) ترمز چرخها- لنت های ترمز- دیسک ها و کاسه های ترمز چرخها- اهرم و مکانیسم ترمز دستیطرز کار سیستم ترمزبا فشار دادن پدال ترمز توسط راننده، نیروی اعمال شده به پدال، از طریق اهرم بندی پدال به پمپ اصلی ترمز منتقل می شود. اهرم بندی پدال بصورت افزایش قدرت طراحی شده و در نتیجه نیروی پای راننده افزایش یافته و به پمپ می رسد. – بین پمپ ترمز و اهرم پدال، بوستر قرار دارد که در ادامه توضیح داده می شود. این مطلب برگرفته از سایت آموزش تعمیر ایسیو است .سپس روغن ترمز در پمپ فشرده می شود و از طریق لوله به سمت سیلندر ترمز چرخها منتقل می شود. روغنِ داخل پمپ ترمز، از طریق مخزن روغن ترمز تامین می شود.پیستون های سیلندر ترمز، پشتِ لنتها چسبیده اند و لنتها در فاصله بسیار کمی از دیسک ترمز قرار دارند.در ترمزهای کاسه ای (در برخی خودروها، ترمزهای عقب کاسه ای هستند)، لنتها در فاصله کمی از کاسه ترمز قرار دارند.پس از آنکه فشار روغن به پیستون رسید، آنرا به حرکت در آورده و در نتیجه لنت ترمز به دیسک فشار می آورد (در ترمزهای کاسه ای به کاسه ترمز فشار می آورد).اصطکاک بین لنت و دیسک، شتاب منفی ایجاد می کند و خودرو ترمز می گیرد.با رها کردن پدال ترمز، عکس این فرآیند اتفاق می افتد و لنتها از دیسک ها فاصله می گیرند.با وجود اینکه اهرم بندی پدال ترمز بصورت افزایش نیرو طراحی شده، نیرویی که به سیلندر ترمزها می رسد، برای نگاه داشتن جرم سنگین خودرو کافی نیست، از اینرو برای بدست آوردن نیروی ترمز بهتر، (شتاب منفی بیشتر) در تمامی خودروها بوستر ترمز وجود دارد.بوستر ترمز، بصورت غیر مستقیم(از طریق شیلنک خلاء)، نیروی خود را از موتور دریافت می کند.طرز کار بوستر ترمزبوستر ترمز بین پمپ اصلی ترمز و پدال ترمز قرار دارد. وقتی که راننده پدال ترمز را فشار می دهد، نیروی پای او بصورت افزایش نیرو به بوستر ترمز می رسد، این جابجایی در محور بوستر، سوئیچی را فعال می کند و نیروی خلاء که در محفظه B ایجاد شده، به نیروی ترمز راننده اضافه شده و به پمپ اصلی ترمز می رسد. و بدین ترتیب نیروی ترمز راننده ده ها برابر بیشتر می گردد.چرا اگر موتور خودرو خاموش باشد راننده فقط یک یا دو بار می تواند نیروی ترمز خوبی را تجربه کند؟علت آن است که در آخرین باری که خودرو روشن بوده، نیروی خلاء (مکش) در بوستر ذخیره شده و پس از خاموش شدن موتور، هنوز در آن وجود دارد. وقتیکه راننده پدال ترمز را فشار دهد، این نیروی ذخیره شده در بوستر برای 1 یا 2 بار ترمز کردن به کمک او خواهد آمد و سپس پدال ترمز سفت خواهد شد. از این پس فقط نیروی مکانیکی پای راننده است که به لنت ترمزها منتقل می شود و البته که کافی نیست و راننده ترمز خوبی را تجربه نخواهد کرد
 
خیلی مفید بود سپاس
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا

http://www.baleparvaz.com/baleparvaz.gif